4 Haziran 2011 Cumartesi

Karabasan Nedir? Ne Değildir...



Artık ilgi gitgide artıyor rüyaya... Çünkü hala adam gibi bir bilimsel açıklaması yok. Son olarak 'inception' adlı filmde konu alınmıştı...
Rüyalarla ilgili birkaç detay: Rüyaları görenler tanımadıkları hiçbir yüzü görmezler. Körler ve hayvanlarda rüya görebilir ve daha da ilginç olanı, bunların %90'ını kalktığımızda hatırlayamıyoruz..


Ve gelelim Karabasan denilen olaya...


1.Bilimsel Olarak Karabasan
Hiç paranormal işlere vurmadan bu olayı derki prof abilerimiz: Onun adı 'UYKU FELCİ'dir.. Nedir bu uyku felci? Yine ezberden ve aklımda olduğu kadar yazıyorum, Bir anatomi birleşmezliği... Şöyleki stres, yorgunluk,yatmadan yenen yemek vücudun dengesini bozuyor... Karabasan dediğimiz olayda beyin uyanıyor ama vücut kendini hala uykuda sanıyor. Neden? Çünkü beyinden giden sinirler vücudu uyarmıyorum... Bu durum yaklaşık 5 dakika sürüyor. Ve olayda Halüsinasyon gördürebiliyor, kalbi çok çok hızlı çarptırabiliyor. Vücut felçli bir biçimde hareket etmiyor, konuşma becerisi kayboluyor. Çalışan organlardan sanırım en dokunaklısıda gözler... O anı görebiliyorsun çünkü.


2.Metafizik Olarak Karabasan
Olayı anlatmadan bir deneyim paylaşmak istiyorum... Akraba olacak bir herif, bize küçükken başından geçen bu olayları anlatırdı... Yaşlı bir adam gelir, yatağıma uzanır ve boğazımı sıkardı felan derdi.(tüylerim diken diken ahh gençliğim) 
Şimdi bu yazıyı yazmamdaki sebebi anlatacağım: BENDE BİR DENEYİM YAŞADIM. Geçenlerde çok stresli ve sabaha karşı uyuduğumda, bu olay başıma geldi... halüsinasyon gördüm evet... Yatağımın karşısındaki perde garip sülietlere bürünüp ordan oraya uçup duruyordu. Ama bana bir zarar vermiyordu. İşte gelelim şimdi asıl olaya:


Benim teorime göre halüsinasyonlu bir karabasanda, eğer hayalini gördüğünüz şey size zarar vermiyorsa bir uyku felcidir(ve genelde geç uyku ve stres nedenlidir), amaaa zarar veren ve zarar vermek isteyen bir hayal görüyorsanız korkarım bu karanlık gerçeklere girer... Başka boyuttaki varlıkların 'bugün ne yapsak hilmi abi' demesine girer... Ondandır ki, böyle olaylar da- kesinlikle düşünebilirsiniz o an- içinden dua ve dini atılımlar gerçekleştirenler işten yırttığını söylüyor.(Dinlediklerimin %99u diyebilirim) Amaa uyku felcinde ise, naparsanız yapın, benim gibi bi 5-6 dakika bi sürünmeniz gerekiyor.


Saygılar, kalwi...


tags: karabasan nedir, karabasan, karabasan deneyimi

22 yorum:

  1. hiç başıma gelmedi inşallah ta gelmez saolasın kalwi çok yararlı olmuş yazın

    YanıtlaSil
  2. başıma çok geliyor.artık aldırış etmiyorum metafiziksel olarak.fakat sağlık açısından sorunlar yaşar mıyım ilerde işte bunu merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. benim basima iki defa geldi. ilkinde o kadar cok hissettimki unutmam mumkin degil. resmen bu varligin bacaklarimdan gogsuma kadar yavas yavas yuklendigini ve sonra biranda agzimla burlikte tum vucuma bastirdigini hissetim. ama resmen agzimda bir el hissettim ve o hissi unutmam mumkun degil.isin garip olan yani bagiramiyordum ama besmele cekmemle birlikte hersey biranda normala dondu. evet Allah her olan olay icin bir sebeb vermistir. ayni seyi 2. kez 10 dk sonra yasadim ama bu sever o kadar korktumki bacaklarimin uzerinde duran o seyi hissedir hissetmez besmele cektim ve birdahada olmadi. cok uykusuz ve stresli gunler gecirdim ama hic olmadi. benim kafamda olusan sey ise HZ. Muhammed in dedigi gibi sag omuzumuzun uzerinde yatmak ve yatmadan once abdest olmak dua okuyup uyumak bir musluman icin farz olmasi gerek. saygilarimla.

    YanıtlaSil
  4. korkarımki o perde karabasan değil cindir çünkü onlar o tür şeyler yapmayı severler öyle görünüyorki sana geliyorlar

    YanıtlaSil
  5. Bendede son 6 yıldır haftada 3-4 kez oluyor.O kadar alıştımki sadece olayın bitmesiyle umursamayıp uykuya dalıyorum.Yani artık korkutmuyor.Uyku felci olduğu kesin.Sadece bu yaz bu olayı yaşadığımı farkedemedim.Kendimi gece ayakta yerde yatan arkadaşıma bağırırken buldum.Ben değil ama arkadaşım çok korktu ve uyuyamadı.Benim açımdan tam bir rezillikti.

    YanıtlaSil
  6. benim de başıma 6 kez geldi sabah ezanı okunurken yatığım için veya işlediğim bir günahtan dolayı tek bildiğim suçunuzu biliyorsunuz kurtulmak için salavat getirince bırakıyor

    YanıtlaSil
  7. tmm bunlar olyor bende gölge görüyorum yüzü yok bana bişeyler anlatmak istermiş gibi bazen ağlayarak uyandığımda oluyor.. ama birşeyler daha var his. ışık açıkken bile bazen birden tüylerim diken diken oluyor sanki görmediğim bişeyler etrafımda gibi ve evin içinde dolaşmaya çekiniyorum ne olursa olsun yine dolaşıyorum ama ya yanımda hissediyorum yada bıraktığım odamda içimdeki ürpertinin sebebi ne ve aklımda hiçbişey yokken birden geliyorlar.. o gece muhtemelen bir rüya görüyorum ve hatırlıyorum üzerimde bir güç olduğununda farkında oluyorum uyurken gözlerimi açabiliyorum birkeresindede sağ elimi kaldırıp üzerimdeki şeyi tutmak istedim yapamadım sol alimi tutup öyle sıktımki morarmıştı ve ben bunu görüyordum kendi elimi tuttuğumuda görüyordum bunların açıklamasını bana yaparsanız gerçekten çok minnettar kalırım guneyin_asi_dalgasi@hotmail.com bu msn mail atarsanız göremem çünki çok sıkışık eklerseniz sevinirim iyi günler..

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşlar artık hemen hemen tün fakülte hastanelerinde uyku bozukluğu poliklinikleri mevcut. tedavi için başvurduğunuzda sizi bir geceliğine hastanede gözlem altına alıyorlar. Ben doktor değilim ama şu kadarını söyleyebilirim. tüm bu olanlar beynimizde bulunan ve uyur-uyanıklık durumumuzu düzenleyen ''rediküler aktive edici sistem'' de oluşan bir takım düzensizliklerden meydana gelmekte. Yada vücudumuzdaki rutin dışı (gece yemek yemek, aşırı yorgunluk, mevsim geçişi vb...) durumlardan kaynaklanan serebral dolaşım yetmezliği de diyebiliriz.

    YanıtlaSil
  9. ben rüyamda gördüm ve rüyamdan yarım saat boyunca uyanamadım neredeyse işkence çektim

    YanıtlaSil
  10. ben bu durumun UYKU FELCİ olduğunu kesinlikle düşünmüyorum, çocukluğumdan beri şuanda dahil karabasan olayı ile malesef yüzleşiyorum sürekli yaşadığım için artık korkmuyorum sadece olay anında sesimi çıkaramıyorum hareketlerim kısıtlanıyor ayrıca tanımadığım yüzler ve hayvanlarda gördüğüm defalarca oldu ilginç olan yalnız uyuduğumda banko ziyaretime geliyor ;) bir defasında ona dokunduğumu hissettim şunu yazabilirim kuş tüğü kadar yumuşak birşey evet kesinlikle besmele çekildiğinde kaçışa geçtiğine şüphem bile yok 'RABBİMİZ' insan oğlunu yaratırken her türlü ortama uyum sağlayacak şekilde yaratmış değilmi o kadar stresli, okadar zor ağır işlerde çalışan insanlar varki adamın şaftı dağılıyor üç kuruş için size göre; bu adamlara her gün karabasanın masaj yapması lazım diyorum..

    YanıtlaSil
  11. bende dün aksam gördüm cok ama cok korktum inanılmaz bişey kısa sürsede korkunctu gözlerim karardı sanki içime bişey girdi ewt onu hissettim sonra elim ayagm tüm vücudum olduqu gibi kaldı kıbırdayamadm yanmda ablam uyuyordu ablama bagırmak yardm istemek için ugrasıyodm ama nefes sesim dahi cıkmıyordu sonra besmele cektm ve 1-2 dk sustm dilim dönene kadar sonra ablamı uyandırıp olayı anlattm beraber dua edip uyuduk gercektn cok korktum..

    NoT: karabasan gördgmünden önceki sabah arkdslarla okulda karabasan ve 3 harflilerden baya bahsettk ondan da şüpheleniyorum.. inş. bidaha görmem cnkü cok korktum :(

    yalnz wc'ye bile gidemiyorum :/

    YanıtlaSil
  12. vallahi benim başıma yalanım yok her hafta 2-3 kez geliyo oda dua etmeyi unutursam.bende etmeyi bıraktım gelsin sikçem onu

    YanıtlaSil
  13. Ya banada 1 kere geldi çok kötüydü. Ama denildiği gibi besmele çekince can çekişiyorlar sanki ve hemen gidiyorlar sanki silindir geciyo gibi bütün agirligiyla vücuduma bastırdı namussuz ula bidaha gelse ben basicam ona

    YanıtlaSil
  14. bende bu akşam gördüm gece saat: 04:00 Sıralarında bu bana 3. defa oluyor. gerçekten çok korkunç vericiydi sesim çıkmıyordu ama hep bu olaydan tutulduğumda derin nefes alarak uyanıyordum.bu seferde öyle olmuştu çok korktum gerçekten çünkü önceleri olduğunda uyandım tekrar yattım gene aynısı oldu kaç kere uyayamıyordum. uyumadan önce madde içtim bundan olabilirmi sizden cevap bekliyorum ?

    YanıtlaSil
  15. bana 1 kere oldu.yuz ustu yatıyordum benı tam belımın tam orta noktasından yakaladı.merkez olarak orayı secmıstı.daha sonra vucucudum tamamını ele gecırıp,bana ne gözlerımı actırdı nede agzımı actırıp noluo lan dememe bıle fırsat vermedı..eşime seslenmek ıstıyorum dudaklarımı tam acıp adını soylucem bır kuvvet bır guc kısacası bır el çenemi kapatıyordu..

    daha sonra sınırlendım bu tıp seylerı yenmeye bakın hırs yapın,ıcımden avazımın cıktıgı kadar besmele cekıp senı yenıcem ulaaaaaaaaaaaaaaaaan dıye bagırdım.
    akabinde 10 sn sonra eşime seslenbıldım uyandık,o an bı ınce sınırlerınızbozuldugu ıcın sızı bılmem ama ben basladım gulmeye.allahım sen buyuksun bunun boyle bu sekılde olmasına ızın verıyorsan vardır bıldıgın dıyıp dualar edıp yattık.

    bu olayı cevremde yaşayanlarla da konustum kımısı sıyah bır gölgenın yatagımdan uzaklaştığını hatta gözlerını bıle gordugunu soyledı,kımısıde ışıklı ortamda gorunmezler hatta gelmeye bılırler dıyenlerde oldu.ne olursa olsun korkmayın sonsuza dek sızın ustunuzde bır baskı yaratmıca kesın.

    size tavıseyem

    -cenabet asla yatmayın
    -genelde uyumaya baslarken sag omuzunuzun ustune yatın
    -yatagınızın durumu cok onemlı kıbleye ayak uzatılmaz
    -dualar ederek uyuyun
    -cok gec saatlerde yatmamaya calısın
    -okumusunuzdur en azından duymusunuzdur bellı bır saatten sonra yeryuzu sabah ezanına kadar tahmın bıle edemıcenız varlıklar tarafından hımaye altına alınır
    -duş alırken banyonuzun kapısı kapalı olsun,unutmayın 2 tane koruyucu melegınız vardır tuvalet yada banyoya gırdıgınızde onlar sızınle ıcerıye gırmez kapıda sızı beklerler ve sızı ıcerde koruyamazlar
    -duş aldıktan ve kurulandıktan hemen sonra çamaşırlarınızı seri şekilde gıyın,yada duş esnasında mahrem yerlerınızı örtup dus almaya bakın.
    -bızım ınsanımız evde rahat dolaşmayı sever kımısı don atlet kımısı dal taşşak kımısı evınde ıckı ıcmeyı sever bunlar yanlış şeyler
    -evınıze dınen yasaklanmış hıcbırseyı almayın sokmayın tüketmeyın

    benden tavıseyeler bunlar herkese gecmıs olsun

    selametle

    YanıtlaSil
  16. Bana dün akşam oldu hep duyardim ama ilkkez geliyordu bana yukardaki resmi görünce acaba böylemiydi diye çok tirsıyorum evimiz Tek komşu falan yok çiftlik gibi aylem burda değildi evde tektim saat 2. 3 kadar kuran okudum açıkçası Biraz korkuyodum neyse yüz Üstü yattım birden sırtimda ağırlık olduğunu his ettim ellerim yukarı çekilmiş ayaklarımda öyle uyandım kalmak istiyorum gücüm yok biri üstümde bağırmak istiyorum olmuyO ama korkudan ölüyodum biri olabilirmi diye düşündüm hayır çünkü kapı kilitliydi ama bi varlık girebilirdi dimi Tek düşüncem Oydu 3 kere ihlas okudum fatiha inşirah süresini yine üstümde gitmiyordu aklıma baba Gavsi sani k.s geldi kurban olurum kurtar diye andım o an mürşidimi gördüm bi hayal gibi geçti önümden o varlık Gitti ve ben bayıldım ama çok korkunçtu

    YanıtlaSil
  17. ben bu olayı tahminen 30 dk önce yaşadım korktum internetten araştırmaya başladım bu siteyi buldum şimdide olayı anlatıyorum sırt üstü yatıyordum saçma bir rüya gördüm telefonla konuşuyordum daha sonradan ben konuştuğum kişiye sert bir şekilde kapatıcam dedim ondan hemen sonra uyanır gibi oldum odamdan bildiğimiz poşet sesler geliyordu bakmaya çalıştım ama bakamadım ardından sanki çok güçlü biri beni ayaklarımdan çekmeye başladı tekme atmaya çalışıyorum ama yapamıyorum kimseye yardım için bağıramıyorum çok kötü bir olaydı

    YanıtlaSil
  18. ben bu olayı ünv. sınavına hazırlandıgım zamanlarda sık sık yaşardım hatta her gece onu bekler olmustum. ama dün cok daha farklı bir gelişi oldu rüyamda uykudaydım ve rüya görüyordum o an gelıyordu. uyandıgımı sandım kurtuldum derken rüyaya devam ediyordum ve kurtulmak zor oldu. dahada garıp olan uyumadan önce ayetel kürsü okumustum ve gücüne cok ınanırım. rüyamda da okudum kurtulmak için ilk defa bu kadar zor kurtuldum diyebilirim.

    YanıtlaSil
  19. genelde üstüme bir ağirlık çöker gibi basardı ama dün sanki beni bogazımdan arkadan boguyodu ellerimle ona karşı koymaya çalıştım.

    YanıtlaSil
  20. bana 3 kere falan oldu . rüyamda eski okul arkadaşlarımla falan oynuyoduk bi çocuğu sinir ediyoduk ondan sonra çocuk siyah bişeye dönüşüp arkadaşlarımı yutmaya başladı hemen ardından bana gelince bağırmaya başladım ses çıkmıyo hemen ardından göhsüme baskı yapmaya başladı hareket edemiyordum çok korkmuştum ve 15,20 saniye boyunca kendimi boşlukta hissettim . uyanabilmem uzun sürdü ve uyandığımda heryerim karıncalanmıştı. diğer 2 olay ise aklımda değil. bi de birkeresinde bi yandan rüyayı bir yandan çevreyi görebilmiştim hemde aynı anda o sırada gerçek hayatta kar yağıyodu ve rüyamda arkadaşlarla yürüyorduk.gerçekten uyandığımda dışarıda kar yağıyordu

    YanıtlaSil
  21. biz onunla kanka olduk resmen haftada bi kaç kez ziyaretime geliyor

    YanıtlaSil
  22. Dun gunduz 11 de ne olduysa bir anda kilitlendimm hareket edemiyorummm arabadayim anlayamadim oldummu yasiyormuyumm konusamiyorumm bir ugultuyla basladu kulagimda yanimda arkadas var hayal mayal hatirliyorummm bana biseyler diyor salliyor tokat atiyor tepki veremiyorummm hayat biiti dedimmm ya oldummm ama olamaz diyorumm daha gencimmm dunyaya donmek istiyorummm diye bagirsamda kimse duymuyor beniii

    YanıtlaSil